Thursday, February 25, 2010

4 DIC


Op 8 september 2003 botste ik toevallig op een bescheiden monumentje opgericht voor het 4de DIC ... In mei-juni 1940 heeft deze colloniale eenheid zich ten oosten van Amiens "bewezen".

Op 9 mei 2008 kon ik nog 3, op 20 juli 2009 nog eens 2 ANKER gedenkplaatjes weten te lokaliseren ... Via het internet kon ik gisteren (25 februari 2010) nog 3 "ankers", geplaatst op andere oorlogsmonumenten vinden ... Dus er zijn er waarschijnlijk nog ... Alle gegevens over aantallen en wanneer die bescheiden gedenkplaatjes geplaatst zijn ontbreekt me. De gedenkplaat op de foto bevindt zich langs de N 29 tussen Amiens en Viller-Bretonneux, op de gevel van een woning (op amper enkele kilometers van Villers).

Hier volgt alvast een lijstje
1. THEZY GLIMONT kruispunt D90 met de weg naar AILLES (2003)
2. BLAGNY TRONVILLE
3. GLISY
4. LONGEAU
5. VILLERS BRETONNEUX
6. REMIENCOURT

Indien iemand onder Jullie me verder kan helpen, graag via rik.scherpenberg@mil.be

Via deze site http://www.lesmortspourlafrance80.fr/
http://www.lesmortspourlafrance80.fr vond ik nog 4 zulke gedenkplaatjes (nog te bezoeken uiteraard).

7. Vers sur Selles (regio BOVES) op het oorlogsmonument
8. Hebecourt (regio BOVES) op het oorlogsmonument, gemeentelijke begraafplaats
9. Sentelie (dans la Chapelle St Lambert)

No comments:

Post a Comment